Het Hymer Camper Avontuur / Caravan Avontuur

Het Hymer camper avontuur

In 2012 ging ik samen met mijn man op wereldreis. We reisden van plek naar plek bijna twee jaar lang. We stapten op gare bootjes, oude bussen, nieuwe auto’s, vliegtuigen en campers! Onze camper reis door Nieuw Zeeland heeft ervoor gezorgd dat we het reizen met een camper leuk begonnen te vinden en zodoende hebben we een camper in Nederland gekocht.

Onze Hymer camper was lekker bruin van binnen en zeer ouderwets maar met een paar dagen flink klussen kom je al een heel eind en is de camper opeens licht, vrolijk en sfeervol! Bekijk het renovatie proces, het pimpen van de camper en de tripjes die ermee (gaan) maken hier!

Update augustus 2016: De Hymer camper is ondertussen verkocht. We hebben besloten nu we kleine kindjes hebben, toch op een andere manier te reizen en vakantie te vieren. We gaan experimenteren met een caravan. We zijn benieuwd! Onze avonturen vind je natuurlijk ook hier op DesignClaud.nl

Inspiratie voor het pimpen van een caravan

Het begon allemaal met het pimpen van onze Hymer camper een jaartje geleden. Het lijkt een hele klus maar als je er een paar dagen voor neemt, dan valt het reuze mee. Met goed materiaal, alle ruimte en een beetje goed weer (of een loods/garage) kom je al een heel eind. Spijt van het opknappen van de camper (die we nu te koop hebben staan) heb ik niet, ik heb er alleen maar van geleerd.

Een paar weken geleden hebben we een oude Burstner caravan gekocht uit 1979. Gewoon om eens uit te proberen hoe ons dat bevalt. Gelukkig is het interieur van de camper voor het grootste gedeelte al wit, dus hoef ik me daar al niet aan te storen ;-) Maar ja, de kriebels zijn er wel weer om deze ook op te knappen. Maar goed, eerst eens op vakantie met de caravan. Oh en daarna nog even bevallen ;-). Dus een plan voor volgend jaar! Maar inspiratie opdoen kan altijd toch?!

Dit is het interieur van ons caravannetje….

Experiment: Van camper naar caravan

Misschien heb je op Facebook al iets voorbij zien komen, maar we verkopen onze camper! :-( Snik…. Maar het is niet anders. Hij staat te koop op Marktplaats, neem maar eens een kijkje. We hebben er een leuke tijd mee gehad maar met een kleintje plus nog een baby onderweg vinden wij het toch niet zo handig om met een camper te reizen. Het viel ons een beetje tegen dat je alleen maar op je fiets aangewezen bent maar ook dat de indeling van camper zo is ingericht dat tijdens het rijden, een van ons achterin moet zitten.
Dus hij gaat ons weer verlaten….
Gelukkig wel met een mooi likje verf, nieuwe gordijntjes, nieuwe kussens, nieuwe lampen en een hele mooie nieuwe vloer!
Bekijk hier de posts die ik destijds schreef over het opknappen van de camper.

Deel 5 camper opknappen & pimpen: de laatste loodjes + Winactie!

We zijn alweer een paar maanden verder en ook weer veel klusjes verder maar het einde komt in zicht! Afgelopen weekend hebben we de laatste klusjes verricht aan onze Hymer camper. Er staan nog twee dingen op de to do lijst maar dan is het ook echt klaar. Nou ja, bijna klaar dan. Want je kunt bezig blijven natuurlijk!

Wil je graag iets leuks voor in huis, voor in de camper of caravan winnen? Lees dan snel verder want ik verloot twee hele vrolijke posters!

Hier staat ‘ie dan, naast ons huisje geparkeerd. Tijdelijk hoor, want hier kan de camper niet blijven staan. Wel zo handig dat ‘ie dichtbij huis staat wanneer je er aan wilt klussen en kindlief in bed ligt.

Wat ons héél leuk lijkt is om de buitenkant van de camper te schilderen. Bijvoorbeeld de grijze strepen vervangen voor een leuk vrolijk kleurtje!

Lees meer en bekijk alle foto’s van de camper hier!

Deel 4 camper opknappen: Ondervloer + boiler + sierkussens +gordijnen!

Afgelopen januari schreef ik over de gordijnen die hingen! Althans, de gordijnen rondom het hefbed. Nu hangen ook alle kleinere gordijnen rondom de rondzit, achterin de camper. Het ziet er al meteen een stuk gezelliger uit! Maar we zijn er nog niet..

Twee weken geleden gingen we weer een dagje klussen. Ik maakte de ondervloer af en Bas begon met de boiler. De vloer in de camper was voorzien van vloerbedekking maar deze was natuurlijk niet meer heel erg mooi. Daarom besloten we om een ondervloer te leggen zodat we een pvc plakvloer kunnen (laten) leggen. Nou, de ondervloer ligt erin! Het was even passen en meten, en vooral veel zagen, maar het is gelukt!

De boiler was helaas stuk dus we hadden een nieuwe geregeld alleen deze moest wel nog ingebouwd worden. Omdat het een net iets ander model was, heeft Bas hier en daar nog wat aanpassingen moeten doen. Maar ook dit is gelukt! We hebben warm water in het keukentje en in de badkamer!

Tenslotte hingen we ook nog 2 spotjes op in de achterste hoeken van de camper en monteerden we plastic strips voor de gordijnen zodat het geheel er iets strakker uitziet!

Deel 3: de gordijnen hangen in de camper!

Afgelopen weekend begon ik aan het maken van de gordijnen voor de onze camper. Een totaal nieuwe uitdaging voor mij! Maar het ging gelukkig goed (op een paar scheve naadjes na) en binnen een volle dag naaien had ik drie gordijnen af.

(PS: When you receive these emails in Dutch but you would like to receive them in English, please visit www.designclaud.com where you can sign up for the English Follow emails!)

Deel 2 opknappen: het maken van gordijnen voor de camper

Daar ben ik weer met een kleine update over onze Hymer camper. De laatste keer liet ik jullie zien hoe we het interieur van de camper helemaal wit schilderden en hoe we dit precies deden. Tips zijn altijd handig voor andere camper-liefhebbers heb ik gemerkt, dus vandaar dat ik vandaag jullie meer ga vertellen over het laatste project dat we voor de camper hebben gemaakt.

Deel 1: het opknappen van een camper interieur

Nog geen maand geleden kochten we onze allereerste camper (lees het hier)! Een Hymer van 25 jaar oud met een ontzettend bruin en donker interieur. Niet echt onze smaak! We wisten toen we de camper kochten dat we zeer snel het interieur zouden aanpakken want met de camper op pad voordat alles gewit zou zijn, was geen optie. Zo gezegd, zo gedaan. Vorige week namen we de camper mee naar onze ouders in het zuiden van het land zodat wij daar konden klussen en zij quality time hadden met Jaya.

Onze nieuwste aanwinst: de Hymer Camper!

Na twee jaar reizen over de wereld en na 1,5 thuis te zijn hebben we weer wat nieuws in het vooruitzicht. We hebben een vintage ;-) Hymer camper gekocht! We kunnen natuurlijk weer niet stil blijven zitten want het veel in Nederland zijn geeft ons de kriebels. We gingen afgelopen lente al naar Denemarken om een beetje voor te proeven hoe Scandinavië eigenlijk is. Nou dat beviel heel erg goed! Het enige nadeel was dat het erg fris was tijdens de nachten in onze vouwwagen.